Tuesday, January 4, 2011

Touched...

Look at what I received in the mail yesterday:

I made this little X-Mas stocking for my sister and her family (check out her blog Pikestreet!) last year and now she has made a picture of it and had it made into a postcard: I LOVE IT!!!!

Well, right now I'm enjoying a hot pot of tea since I was frozen to the bone earlier. The lessons at Little Bit started again today so I was there for almost 3 hours and in the arena the temperatures hoovered around freezing still so I was freezing too, even with my long underwear and double gloves on. Still great fun to be there every time, cold or hot! :-)

Today my first lesson was cancelled (and they forgot to call me, I was not pleased) but then I got to sub in another lesson with the same horse I was riding on last week: Wikki. The rider was very excited to be back again after the vacation and we got to throw  a ball together, played an 'Old MacDonald' game with stuffed animals and all this while he was riding the horse backwards!

Immediately after this lesson we had to get a new horse (for us) ready for a lesson. His name is Ziggy and he is actually a pony. How nice to work with a smaller animal for a change. (his hooves were teeny-tiny!) He was pretty lively and our next rider (a 3yr old little girl) fit him perfectly. She always wants to ride outside but we still had so much ice and snow around, that it wouldn't have been safe. The arena it was and that is always a bit boring, for all parties involved. Still we had a great time (even though she poked me in the eye...) and she thanked us and came out to the stable to give Ziggy some carrots: yum!

Back to the teapot I go! :-)











5 comments:

  1. Zo te lezen heb je het wel naar je zin gehad bij de paarden en dan zou je bijna de kou vergeten.
    Hopelijk ben je weer een beetje opgewarmd.
    Mooie geborduurde laars, leuk idee om er een kaart van te maken.
    Lieve groet Willy

    ReplyDelete
  2. Wat leuk dat je dat doet, voor zowel paarden, pony als kinderen! Ik ben nog zo goed als niet buiten geweest vandaag ;-)

    ReplyDelete
  3. Tijdens al het rondrennen met de paarden (ze draven ook af en toe en dan moet ik dus de rijder extra vasthouden) krijg je het wel warm maar tussendoor zijn vooral je vingertoppen zo koud.
    Ik werk er al bijna 3 jaar twee keer in de week en het is een lifesafer. Ik er altijd blij! :-)

    ReplyDelete
  4. Hej Marjan, ik keek hier nog even omdat je in je mail schreef dat je een reactie wilde plaatsen. Ik zag dat ik in de eerste zin van mijn reactie iets verwijderd heb en nu is het woord "kinderen" weggevallen. (paarden en kinderen)
    Zo lijkt het net of ik vind dat je het niet naar je zin had bij die kinderen.
    Heb je geen vingerloze handschoenen aan?
    Heb je de filmpjes nog bekeken die ik je heb gestuurd. Ik vind ze steeds weer leuk.
    Fijne dag nog, het is hier 23.20 uur.
    Kram Willy

    ReplyDelete
  5. Hej pa dig Willy, ik heb net de eerste drie filmpjes bekeken en ze waren erg leuk. Het is alweer zo lang geleden dat ik daar woonde (18 jaar alweer) maar het bracht weer veel boven.
    Wat leuk ook overigens dat ik zo al dat Duits en het Zweeds kon verstaan. Hier (in Amerika) spreekt men zo weinig andere talen, dat is toch echt wel bijzonder aan het onderwijs in NL.
    En oh ja, geen wanten bij de paarden want dan krijgen we al die riempjes etc niet dicht en het is ook niet veilig als we de kinderen plotseling van het paard moeten halen tijdens een emergency...

    ReplyDelete

How wonderful to hear from you!

And Then There Were Two...